2015. január 25., vasárnap

MINDENNAPI HEMINGWAY./2/

  Cézanne-ról..
 Ha délutánonként, mindig más-más útvonalon, lesétáltam a Jardin du Luxembourg-ba, ahol akkoriban még ott voltak azok a gyönyörű képek, amelyeket ma már javarészt átszállítottak a Louvre-ba és a Jeu de Paume-ba. Majdnem mindennap ellátogattam oda a Cézanne-ok kedvéért, s hogy megnézzem azt a pár Manet-t és Monet-t, meg a többi impresszionistát, akivel Chicagóban ismerkedtem meg az Art Institute-ban. Volt mit tanulnom Cézanne festészetéből,ő győzött meg arról, hogy távolról sem elég egyszerű és igaz mondatokat írnom, hogy olyan távlatot adjak az elbeszéléseimnek, mint szeretnék. Rengeteget tanultam tőle, de nem voltam elég értő ahhoz, hogy bárkinek is meg tudtam volna magyarázni. A titok továbbra is titok maradt.
 ERNEST HEMINGWAY: VÁNDORÜNNEP
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése